Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Nordic Drop Aps

CVR: 38750496

Adresse: Lyongade 17a, 3-1, 2300 København S

E-mail: Support@nordicdrop.dk

Tlf: +45 42717630

   

Fragt

Din pakke leveres af leveres af enten GLS eller DAO - du kan selv vælge hvilken fragtmetode du ønsker.

Leveringstiden er 1-3 hverdage fra afsendelsen.

 

 

Betaling 

Dankort, Visa, Mastercard samt Mobilepay

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves når din ordre er afsendt.

Alle priser på hjemmesiden er i Danske Kroner.

 

Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@nordicdrop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

   

Returnering 

Du har altid 30 dages returret fra modtagelsesdatoen, såfremt alle produkter er i samme stand som ved modtagelsen. Det vil sige, at produkterne ikke må være brugt, have skader eller pletter og mærkerne ikke været taget af.

 

Din returpakke behandles inden for 3-4 hverdage efter modtagelse.

  • Har du ønsket en ombytning vil du modtage en mail med tracking nummeret på din nye pakke
  • Har du ønsket at få pengene retur, vil du modtage en mail herom (pengene refunderes til samme betalingskort/måde som da købet blev foretaget)
 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen sendes til:

Nordic Drop Aps

Lyongade 17a, 3-1

2300 København S

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til: 

Nordic Drop Aps

Lyongade 17a, 3-1

2300 København S

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Persondatapolitik  

Nordic-Drop Aps er forpligtet til at beskytte sikkerheden for vores kunder og dem som besøger vores webside.

Dataansvarlig for dine personoplysninger:

Nordic Drop Aps

Lyongade 17a, 3-1

2300 København S

CVR: 38750496

Vi foretager registrering og vidergivelsen af dine personoplysninger med det formål om:

  • At kunne leverer varen til dig
  • Kommunikation i forbindelse med levering af varen
  • Individuel markedsføring (markedsføring baseret på dine personlige behov og ønsker)
  • For at forbedre produkter og tjenesteydelser

De fleste af vores personoplysninger bliver indsamlet direkte fra dig. For at vi kan indgå en aftale med dig, har vi brug for følgende generelle oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Derudover behandler Nordic-Drop Aps også data om dig som er indsamlet fra en tredjespart (evt sociale medier). Disse data er:

  • Køn og alder
  • Købshistorik
  • Cookies
  • IP-adresse
  • Geografisk placering

Ejerne af virksomheden og de ansatte for Nordic-Drop Aps har adgang til dine personoplysninger.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, samt transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Personoplysningerne registreres hos Nordicdrop.dk (Nordic-Drop Aps) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne bruger udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egn formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Support@nordicdrop.dk

 

Cookies

Når du besøger Nordicdrop.dk indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies. ”cookies”, er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies er pålidelige filer, og de kan ikke udføre programkoder, overføre virus eller indsamle oplysninger om, hvad du ellers bruger din computer til.

 Nordicdrop.dk anvendes cookies med det formål at genkende brugere fra gang til gang, sociale netværk, markedsføring, samt optimere webshoppen og dets funktionalitet, for at gøre besøget så nemt som muligt for dig.  

Du kan til enhver til slette cookies fra din computer.

Hvis du ikke accepterer brugen af cookies, når du besøger vores onlinebutik, kan dette påvirke din brugeroplevelse, da vi blandt andet bruger cookies til at opdatere din indkøbskurv. Brugen af ​​cookies er også nødvendigt, når du ønsker at afgive en ordre.

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Suppirt@nordicdrop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her

  

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Nordic Drop Aps

Lyongade 17a, 3-1

2300 København S

E-mail: Support@nordicdrop.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________    

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.05.2023